چه اطلاعاتی باید روی جعبه دارو درج شود؟

چه اطلاعاتی باید روی جعبه دارو درج شود؟

یک راهنمای دستی برای همه مواردی که در برنامه روزمره خود استفاده می کنیم وجود دارد، اما وقتی صحبت از محصولی می شود که مستقیما بر سلامت انسان تاثیر می گذارد، راهنمای دستی به چیزی ضروری تبدیل می شود. این همان کاغذی است که تا شده و داخل جعبه های دارویی قرار داده شده است که جزئیات مختصری را در اختیار شما قرار می دهد که دانستن آن در مورد دارو، مواد شیمیایی مورد استفاده برای تهیه آن­ها، اهداف و ماهیت آن­ها، دستورالعمل های نگهداری و استفاده و سایر اطلاعات روی جعبه دارو در مورد دارو بسیار مهم است.

حتی اگر داروها پس از تجویز پزشک متخصص به فروش می رسند اما خواندن آن مقاله پر از اطلاعات به کاربران توصیه می شود. اطلاعات مهم در مورد دارو در بروشور بسته بندی دارو چاپ شده است. درج بسته بندی دارو از یک قالب استاندارد پیروی می کند که برای درک افراد متوسط ​​آسان است. برخی از داروخانه ها ممکن است عناوین مختلفی را برای بخش این مقالات استفاده کنند، به عنوان مثال، برخی از شرکت های تولید دارو ممکن است موارد احتیاطی را تایپ کنند در حالی که برخی ممکن است این بخش را به عنوان اقدامات پیشگیری عنوان کنند.

مهم نیست که از چه مارک هایی استفاده می کنید هدف اصلی این مقاله این است که اطمینان حاصل کنید هر ماده دارویی که روی نسخه تجویز شده باشد و بسیار با اطمینان آن را دنبال می کنید به هیچ وجه شما را آزار نمی دهد.

 

دارو و انواع آن

اطلاعات مهم در داروهای مختلف

اولین چیزی که در این اطلاعات ذکر شده است نام مارک و نام محصول به هر دو زبان ملی و بین المللی است. مارک های مختلف فقط به دلیل قوانین حق چاپ شرکت ها از نام های مختلفی استفاده می کنند اما عملکرد داروها دقیقا یکسان است. مورد بعدی که در تحقیقات بالینی ذکر شد و نحوه کار دارو در بدن را توضیح می دهد، این دارو برای چه اهدافی استفاده می شود و چگونه دارو باید توسط مصرف کننده مصرف شود.

برخی از داروهای دارای قدرت بالا توصیه می شود بعد از غذا هنگام پر شدن معده و همچنین با لیوان شیر برای بهتر و سریع­تر شدن عملکرد دارو در بدن استفاده شود در حالی که برخی از داروهای دارای قدرت پایین این قوانین سخت و سریع را رعایت نمی کنند.

 

ناسازگاری

در این بخش، تمام شرایطی که مصرف دارو باید بلافاصله توسط مصرف کننده متوقف شود یا اگر بیمار آلرژی دارد که در آن دارو ممکن است بیمار را آلوده کند، با کلمات واضح ذکر شده است تا ناسازگاری را به راحتی برای بیمار مشخص کند.

هشدارها

در این بخش، هرگونه اقدامات احتیاطی در مورد استفاده از دارو به طور مفصل ذکر شده است تا بیمار ممکن است هر گونه اتفاق ناشایست را که ممکن است به دلیل کمبود اطلاعات در مورد دارو رخ دهد، متوقف کند. در این بخش نحوه استفاده دقیق از دارو از جمله ترکیب یک دارو با داروی دیگر همزمان توضیح داده شده است. هشدارها، اطلاعات لازم را در مورد مواردی که باید هنگام مصرف دارو اجتناب شود، روشن می کند.

 

جعبه دارو

هشدار دهنده جعبه های دارویی

این بخش هر واکنشی را که می تواند برای بدن انسان با دارو اتفاق بیفتد، شامل می شود. خواندن این قسمت قبل از مصرف دارو می تواند شما را از مواجه با یک مسئله بهداشتی دیگر نجات دهد. در این بخش، نتایج مصرف بیش از حد و سایر جزئیات دوز برای کودکان، بزرگسالان و افراد مسن ذکر شده است.  راه حل های توصیه شده در بروز چنین شرایطی نیز در این بخش ذکر شده است. مراحل اولیه به عنوان کمک اولیه ذکر شده است .اطلاعات مهمی که در این بخش در مورد استفاده از داروها در شرایط مختلف بهداشتی ذکر شده است. به عنوان مثال، اگر این دارو برای زنان باردار، کودکان زیر سن خاص، افرادی که بیماری های دیگری دارند مضر است. اطلاعات کامل پیش زمینه قبل از مصرف دارو نکته مهمی است. در این مرحله، هدف دارو به طور مفصل نوشته شده است تا بیمار جزئیات دلیل واقعی خوردن این دارو را بخواند. این نکته کامل روشن می کند که آیا شما نیاز به مصرف این دارو دارید یا خیر، همچنین به شما در درک بهتر مسائل بهداشتی کمک می کند. این بخش توضیح می دهد که آیا استفاده طولانی مدت از این دارو مفید است یا خیر. زیرا بعضی از داروها بعد از تامین هدف اولیه بدن، یکبار روی بدن انسان تاثیر می گذارند. درک در مورد استفاده طولانی مدت از دارو قبل از تصمیم گیری در مورد قطع مصرف دارو بسیار مهم است. نام تجاری نحوه تهیه دارو به فروشندگان دارو توضیح داده شده است که شامل اطلاعات مهم در مورد رنگ، شکل، مارک، تاریخ انقضا و تاریخ ساخت روی جعبه های دارویی است.

 

برچسب گذاری بر روی جعبه دارویی

ارتباطات در مورد داروهای تجویزی باید یک نمونه از ارتباطات علوم عمومی باشد. راهنمای برچسب گذاری FDA حاکی از آن است که صنعت داده های سود داروهای جدید را در یک کلاس موجود و داروهای مورد تایید بر اساس نتایج ناشناخته (مانند مقیاس های درجه بندی افسردگی) را حذف می کند. بررسی های FDA که در دسترس عموم است، همیشه شامل داده های آزمایش فاز 3 در مورد سود و زیان است که اساس تایید دارو است. با این حال، این بررسی ها عملا غیرقابل دسترسی هستند.

ما هرگز نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که داروها به یکی از مهمترین نیازهای زندگی ما تبدیل شده اند. با گذشت زمان، در برابر بیماری هایی که می توانند زندگی را تهدید کنند، آسیب پذیرتر می شویم. پیشرفت در زمینه پزشکی ما را درمان و داروی انواع بیماری ها کرده است. این داروها به ما کمک کرده اند تا جان خود را از بیماری های خطرناک و کشنده موجود نجات دهیم. این داروها در جعبه های دارویی وجود دارد که اهداف بسیاری در بازار دارد. درست مانند بسته بندی هر محصول دیگر، جعبه های بسته بندی داروها مهمترین جایگاه را در بازار دارند.

 

جعبه دارویی و اطلاعات روی آن

جعبه های بسته بندی داروها به طور مداوم در حال تغییر و بهبود هستند، این به لطف پیشرفت در صنعت بسته بندی است. جعبه دارویی که در گذشته داشتیم در مقایسه با جعبه های بسته بندی امروز بسیار آموزنده و با کیفیت نبود. جعبه های بسته بندی دارویی که اکنون مورد استفاده قرار می گیرند دارای ویژگی های جدید بسیاری هستند که برای ما مهم هستند. این ویژگی های جعبه های بسته بندی داروها باعث شده است تا جعبه های بسته بندی بسیار محبوب و پرکاربرد شوند. اهداف زیادی وجود دارد که یک جعبه دارو در اختیار مشتریان قرار می دهد. موقعیت هر دارویی در بازار به جعبه بسته بندی دارو نیز بستگی دارد. جعبه های بسته بندی دارو قدرت موفقیت یک تجارت پزشکی را دارند. اهداف و ویژگی هایی که این جعبه های بسته بندی دارو ارائه می دهند به شرح زیر است. هدف اصلی انواع جعبه های بسته بندی ارائه محافظت از محصول است. جعبه های سفارشی پزشکی هدفی مشابه با دارو را ارائه می دهد. مهمترین نکته در صنعت پزشکی ایمن نگه داشتن دارو است. این دارو اغلب در داخل بطری شیشه ای بسته بندی می شود و هنگام دست زدن به آن نیاز به مراقبت بیشتری دارد. شما همیشه می توانید از جعبه های بسته بندی سفارشی برای داروهای ساخته شده از مقوا استفاده کنید تا تمام محافظتی را که دارو نیاز دارد فراهم کنید. اگر در طول حمل و نقل ، دارو در طول مسیر آسیب ببیند، ارزش و اهمیت خود را از دست می دهد. بنابراین جعبه های عمده فروشی داروها برای محافظت لازم از داروها در برابر هرگونه آسیب جسمی وجود دارد.

ویژگی جعبه دارو

ویژگی اطلاعات جعبه دارویی

بسیاری از اشتباهات پزشکی به این دلیل است که افراد مسئول داروهای بیمار باید روزانه مقادیر زیادی قرص را مرتب کنند. این جعبه قرص دارویی روی بیمارانی متداول است که بطور مداوم از داروها یا مکمل های ویتامین استفاده می کنند و یا همراهانی که با افراد باتجربه تر و یا بیماران سر و کار دارند. مدیریت داروها برای کسی می تواند یک چالش باشد، به ویژه اگر آن­ها از چندین نوع مختلف استفاده می کنند.  بروشور، سندی است که در بسته دارویی موجود است که اطلاعاتی در مورد آن دارو و استفاده از آن را ارائه می دهد. برای داروهای تجویز شده، درج فنی است و اطلاعاتی را در مورد نحوه تجویز دارو برای متخصصان پزشکی فراهم می کند.

درج بسته های داروهای تجویز شده اغلب شامل سند جداگانه ای به نام نسخه ای برای بیمار اطلاعاتی است که به زبان ساده برای کاربر نهایی نوشته شده است. شخصی که دارو را مصرف می کند یا دارو را به شخص دیگری مانند یک خردسال می دهد. درج داروهای بدون نسخه نیز به طور ساده نوشته شده است.

ویژگی برچسب های پزشکی

در بسیاری از موارد می توانید از اطلاعات فراوان در پایگاه داده برچسب گذاری پزشکی استفاده کنید از جمله به عنوان یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی برای دسترسی سریع به علائم و هشدارهای دارویی، به عنوان یک شرکت دارویی برای توسعه دارو یا به عنوان یک محقق در مورد ایمنی دارو به عنوان مثال، نشان می دهد که چگونه می توان از اطلاعات موجود در برچسب دارویی برای کمک و تسهیل کاربردها در پزشکی دقیق، ایمنی دارو و علوم نظارتی استفاده کرد.

انتشار دیگری نشان داد که چگونه یک طرح طبقه بندی سیستماتیک با استفاده از برچسب داروی مورد تایید FDA برای توسعه ارزیابی پتانسیل یک دارو برای آسیب کبدی ناشی از دارو را نشان می دهد. تجویز اطلاعات برای داروهای تجویز شده توسط انسان و محصولات بیولوژیکی حاوی خلاصه ای از اطلاعات علمی ضروری برای استفاده ایمن و موثر از محصول است. این شامل موارد مصرف، دوز و تجویز، موارد منع مصرف، هشدارها و احتیاط ها، واکنش های جانبی، تداخلات دارویی، اطلاعات مربوط به استفاده در جمعیت های خاص و سایر اطلاعات مهم برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی است. برچسب زدن بیمار همراه (به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به بیمار، راهنمای دارو، دستورالعمل های استفاده) به بیمار، خانواده یا مراقب او هدایت می شود. کانتینر و برچسب کارتن همراه، اطلاعاتی را در ارتباط دارند که برای استفاده ایمن از دارو از نسخه اولیه، تهیه و توزیع محصول، تا زمانی که به بیمار داده می شود، حیاتی است.

اطلاعات موجود در درج بسته به زبان فنی نوشته شده است. معمولا بسیار طولانی است و درک آن دشوار است. ایده خوبی است که به مرور آن بپردازید، زیرا در آن اطلاعات مهم مربوط به دارو ذکر شده است. اطلاعات بسته از یک قالب استاندارد برای هر دارو پیروی می کند. بعد از برخی اطلاعات شناسایی، مانند نام تجاری دارو، نام عمومی و سالی که دارو برای اولین بار توسط FDA تأیید شده است، اکثر بخش های زیر با این ترتیب ظاهر می شوند. نکات برجسته تجویز اطلاعات، تغییرات عمده اخیر، موارد مصرف و مقدار و نحوه مصرف، فرم ها و نقاط قوت مقدار مصرف، موارد منع مصرف، هشدارها، واکنش های جانبی، تداخلات دارویی ، مصرف بیش از حد، شرح، داروسازی بالینی، سم شناسی غیر بالینی، مطالعات بالینی، منابع، نحوه تهیه / ذخیره سازی و جابجایی، اطلاعات مشاوره بیمار. درج بسته بندی اغلب از نام عمومی دارو (نام علمی ماده اصلی یا مواد تشکیل دهنده آن) استفاده می شود.

بیماران معمولا دارویی را با نام تجاری آن می شناسند (نامی که در آن فروخته می شود)، بنابراین ممکن است گیج کننده باشد. همچنین توجه داشته باشید که نام تجاری یک دارو ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد. هر دارو را با نام تجاری و نام های عمومی لیست می کند. با یک جستجوی سریع در اینترنت و با استفاده از هر نامی، باید نام های دیگر دارو را نیز بیاورید (به عنوان مثال، اگر نام عمومی شما باشد، در اکثر وب سایت هایی که این دارو را ذکر می کنند، نام تجاری و اختصارات احتمالی آن نیز ذکر می شود).

اگرچه بخش خاصی از درج بسته فقط به زنان اختصاص ندارد، اما اطلاعات مربوط به زنان (به عنوان مثال، علائم استفاده در زنان باردار یا شیرده، تنظیم دوزها بر اساس وزن، تداخلات دارویی با قرص های ضد بارداری یا درمان جایگزینی هورمون) در بخش های مختلف درج شده ، درج بسته یافت می شود.

واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر