توصیه هایی برای طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی سازگار با محیط

توصیه هایی برای طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی سازگار با محیط

کاهش ضایعات غیرضروری و استفاده رایگان و پایدار از پلاستیک در بسته بندی، موضوعی است که بسیاری از مارک ها از آن استقبال می کنند. بسیار عالی است که می بینید گزینه های چاپ سازگار با محیط زیست به طور گسترده تری برای مشاغل کوچک در دسترس هستند. همچنین می توانید هنگام ارسال وسایل خود یا بسته بندی آنها به روش پایدار، اطمینان حاصل کنید که به دفن زباله اضافه نمی کنید و به کره زمین آسیب نمی رسانید. برای ایجاد یک برند پایدار و سازگار با محیط زیست، بسیار مهم است که مطمئن شوید با بسته بندی و مواد چاپی پایدار نیز مطابقت دارند. با توجه به وخیم شدن آلودگی پلاستیک در سراسر جهان، خرده فروشان به راه حل های بسته بندی سازگار با محیط زیست روی می آورند. چاپ جعبه و بسته بندی های زیست محیطی همچنین هیجاناتی را در میان مصرف کنندگان ایجاد کرده است که به خوبی از تاثیرات مخرب زباله های پلاستیکی در محیط آگاه هستند. طبق تعریف، بسته بندی سازگار با محیط زیست به هر بسته بندی ای گفته می شود که برای بازیافت آسان، برای افراد و محیط زیست ایمن باشد و از مواد بازیافتی ساخته شده باشد. از مواد و روش های ساخت با حداقل تاثیر بر مصرف انرژی و منابع طبیعی استفاده می کند. راه حل های بسته بندی سازگار با محیط زیست که به عنوان بسته بندی پایدار یا سبز نیز شناخته می شوند، هدف این است که، از میزان بسته بندی محصول کم کنید. استفاده از مواد تجدید پذیر یا قابل استفاده مجدد را ارتقا دهید، هزینه های مربوط به بسته بندی را کاهش دهید، استفاده از مواد سمی را در تولید بسته بندی حذف کنید، گزینه هایی برای بازیافت آسان بسته بندی فراهم کنید، انتخاب بسته بندی های زیست محیطی گامی در جهت کاهش ضایعات پلاستیکی است. اثرات زیست محیطی پلاستیک های یکبار مصرف با تصفیه پسماند آغاز و پایان نمی یابد. این فقط انتهای کل فرآیند است که اکثر مصرف کنندگان از آن آگاه هستند. نوع خاصی از بسته بندی می تواند در هر مرحله از تولید، از تامین مواد اولیه، تولید، حمل و نقل، هدف و تا زمان دفع، تاثیر جدی بر محیط زیست بگذارد.

انتخاب چاپگر پایدار و سازگار با محیط زیست


معمولا یک شرکت سیاست پایداری را در وب سایت خود اعمال می کند، بنابراین می توانید بررسی کنید که آنها برای جبران انرژی مصرفی یا کاغذی که هدر می دهند چه کاری انجام می دهند. سعی کنید یک چاپگر محلی یا چاپگر دیگری پیدا کنید تا بتواند میزان انتشار کربن را کاهش دهد. چاپ دیجیتال سازگار با محیط زیست است و چندین چاپگر از تکنیک هایی استفاده می کنند که باعث کاهش اتلاف آب آنها می شود. کرافت قهوه ای اغلب سازگار با محیط زیست است و گزینه بسته بندی پایدار است انتخاب کنید.


مضرات استفاده از بسته بندی های ناسازگار با محیط 


به طور متوسط هر سال 130 کیلوگرم پلاستیک برای هر نفر استفاده می شود و 130 هزار تن پلاستیک عظیم در مجاری آب و اقیانوس ریخته می شود. اگر در این زمینه اقدامی نکنیم، این آلودگی پلاستیکی می تواند حیات وحش دریایی ما را تهدید کند و زنجیره غذایی ما را آلوده کند. تغییر به بسته بندی زیست محیطی مناسب ترین راه حل برای به حداقل رساندن این مشکل است. تولیدکنندگان و مشاغل بسته بندی نقش بسزایی در قرار دادن موارد بسته بندی سازگار با محیط در جریان اصلی دارند. با توجه به اینکه آلودگی پلاستیک با سرعت نگران کننده ای در حال رشد است، اگر نه استفاده پلاستیکی به طور کامل حذف شود، صنایع باید کاهش دهند. ائتلاف بسته بندی پایدار توضیح می دهد که چرا این روش بسته بندی انقلابی برای کل سیاره ما مفید است. در طول چرخه زندگی خود برای افراد و جوامع ایمن و سالم است، از مواد سالم ساخته شده است، با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر منبع ، تولید ، حمل و نقل و بازیافت می شود، بسته بندی پایدار معیارهای بازار را برای هزینه و عملکرد تصویب می کند، بسته بندی زیست محیطی به صورت فیزیکی برای بهینه سازی مواد و انرژی طراحی شده است، این استفاده از مواد بازیافتی یا با منبع تجدید پذیر را بهینه می کند، اقلام بسته بندی زیست محیطی با استفاده از فن آوری های تولید پاک و روش های اخلاقی تولید می شوند، در چرخه های حلقه بسته بیولوژیکی و یا صنعتی بازیابی و استفاده می شود. علاقه به یک ذهنیت زیست محیطی به طرح بسته بندی برای برند نیز مفید است. یک مطالعه نشان داد که بسته بندی پایدار می تواند به دارندگان برند کمک کند تا فروش خالص خود را حدود 2 تا 4 درصد افزایش دهند. با تشکر از تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان که می خواهند از مشاغل با نگرانی محسوس برای محیط زیست حمایت کنند. طبق این مطالعه، این مصرف کنندگان برای بسته بندی های سازگار با محیط زیست به عنوان بخشی از کل تجربه برند ارزش قائل هستند.

کدام مواد بسته بندی برای محیط زیست بهتر است؟


مواد بسته بندی را انتخاب کنید که به راحتی قابل استفاده یا بازیافت باشد. بسیاری از راه حل های جایگزین بسته بندی وجود دارد که زیست تخریب پذیر و قابل بازیافت هستند. متداول ترین نمونه هایی از بسته بندی های سازگار با محیط است که به طور طبیعی تجزیه می شوند، کاغذ،  این یک گزینه عالی برای بسته بندی است، زیرا قابل استفاده مجدد، قابل بازیافت، قابل تجزیه زیست و قابل استفاده برای هر هدفی است. بیشتر بسته بندی های کاغذی که روزمره می بینیم از کاغذهای بازیافتی ساخته شده اند. مقوا، به دلیل فرم محکم، مقوا گزینه جایگزین عالی دیگری برای بسته بندی است. مقوایی که چند لایه نباشد به راحتی تجزیه می شود. نشاسته ذرت، (بسته بندی محافظی که برای نگه داشتن وسایل شکننده در محل استفاده می شود) می تواند با استفاده از مواد نشاسته ای ذرت یا گیاه تهیه شود. از این نوع بسته بندی می توان به جای بسته بندی پلاستیکی حبابی استفاده کرد. بسته بندی نشاسته ای کاملا زیست تخریب پذیر است. کاغذ باگاس،  این ماده بسته بندی از آب استخراج شده از تفاله فیبر نیشکر ساخته شده است. از کاغذ باگاس معمولا برای جایگزینی بسته بندی کاغذ سنتی در خدمات غذایی استفاده می شود. همچنین موارد بسته بندی وجود دارد که می توانند بازیافت شوند. با این حال، حتی اگر به محیط زیست آسیب نرسد، تامین مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این اقلام هنوز به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارد. این مواد بسته بندی قابل بازیافت عبارتند از، کاغذ، مقوا، شیشه، برخی از پلاستیک ها، نمونه هایی از پلاستیک های قابل بازیافت بطری های PET، بطری های شیر، بطری های شامپو، لیوان بستنی، ظروف پلاستیکی و کیسه های پلاستیکی هستند. بعضی از فلزات، فلزات می توانند بارها بازیافت شوند. قوطی های استیل مورد استفاده در مواد غذایی و نوشیدنی قابل بازیافت هستند.

 

چاپ و بسته بندی سبز
 
ایده های بسته بندی سازگار با محیط زیست


بسته بندی زیست محیطی از مواد و روش هایی استفاده می کند که تاثیر کمی بر محیط زیست دارند. با تغییر جهت به سمت بسته بندی های سبز، روش های بیشتری می توانید کشف کنید. در اینجا ایده های بسته بندی سازگار با محیط زیست وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید.

بسته بندی کیسه ای 


 یک شرکت تولید قهوه که از کیسه های پلاستیکی به عنوان ظرفی برای دانه های قهوه با منبع محلی استفاده می کند. اگر به دنبال گزینه ای سازگار با محیط زیست باشد، سعی می کند از کیسه های سازگار با محیط زیست به عنوان گزینه دیگری استفاده کند. این کیسه سازگار با محیط زیست ساده و قابل تنظیم از نشاسته تفاله چوب تجدید پذیر ساخته شده است. نکته شگفت انگیز در مورد این محلول بسته بندی این است که می تواند ظرف 85 روز به یک ماده قابل بازیافت تبدیل شود.

کیف های قابل حمل

 
 اگر قصد دارید کیسه های پلاستیکی را برای همیشه از زندگی خود حذف کنید، کیف های قابل حمل یک راه حل عالی زیست محیطی را جبران می کنند. کیسه های پلاستیکی معمولی را با این کیف ها جایگزین کنید. این پارچه ای بافته شده از پوست گیاه جوت و الیاف گیاهی است. از کیسه های محکم و بادوام می توان به عنوان وسایل حجیم استفاده کرد. همچنین یک کیسه مواد غذایی عالی است. این کیف دستی غیر پلاستیکی می تواند به صورت سفارشی و با آرم برند ساخته شود. 

بسته بندی مقوایی 

صنعت چاپ و بسته بندی ایران


 اگر از جعبه های مقوایی برای تمام نیازهای بسته بندی خود استفاده می کنید، در حال حاضر تلاش چشمگیری در کاهش ضایعات از طریق تجارت خود انجام می دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که از جعبه هایی استفاده کنید که صد درصد آنها از مواد بازیافتی ساخته شده اند. اگر به انواع مختلف جعبه های مقوایی نیاز دارید که می توانند محصول شما را به خوبی پوشش دهند و آن را برای مشتریان خود نمایان می کنند، این جعبه ها مناب هستند.


برچسب های سازگار با محیط زیست


 بسته ای بدون برچسب گیرا کامل نیست. اما توجه داشته باشید که حتی یک برچسب کوچک محصول نیز می تواند به ضایعات اضافه شود. هر کجا که آن را نصب کنید (روی جعبه ها، کیسه ها، بطری ها و...)، مهر یا برچسب محصول باید زیست تخریب پذیر، قابل بازیافت و یا قابل کمپوست باشد.


 
 طراحی بسته بندی و مواد


طراحی بسته بندی شما به اندازه خود محصول ضروری است. مطمئنا، مواد سازگار با محیط زیست برای بسته بندی اکولوژیکی همه چیز وجود ندارد، نیمی از آن طراحی است. یک طراحی موثر باعث می شود محصول شما از رقبا متمایز شود و علاقه مشتریان شما را برانگیزد. برای برخی مشاغل طراحی بسته بندی بسیار مهم است، زیرا این همان چیزی است که تعامل اولیه مشتری احتمالی با محصول شما را شکل می دهد. افرادی که برای اولین بار محصول شما را می بینند و از آن اطلاعات می گیرند، اولین برداشت خود را براساس شکل ظاهری بسته بندی شما شکل می دهند و این جایی است که هویت برند شما جادو می کند. باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند با مشتریان شما ارتباط برقرار کند و توجه آنها را جلب کند. ایجاد یک هویت تجاری که منحصر به فرد شما باشد، در برقراری ارتباط با برند شما بسیار حیاتی است. این چهار دلیل مفید بودن طراحی بسته بندی برای موفقیت محصول شماست، جذابیت مشتری، بسته بندی چشمگیر مشتری بالقوه را برای جذب محصول خود از قفسه و بردن آن به خانه جذب می کند. شما می خواهید بسته بندی های شما مردم را درگیر خود کند و در مورد نام تجاری کنجکاو باشند. مارک تجاری، یک پالت رنگی مناسب، آرم و مارک تجاری طراحی شده در بسته بندی، هویت برند شما را ملموس می کند. بسته بندی باید به طور برجسته ای رنگ ها، قلم ها و علائم تجاری شرکت را به نمایش بگذارد تا بیانیه نام تجاری پررنگ ایجاد کند. استفاده مداوم از استانداردها و رهنمودهای مارک تجاری به شما امکان می دهد برای مخاطبان خود قابل تشخیص باشید. تسهیلات، بسته بندی کاملا فکری عملکرد و هدف خاص خود را دارد. یک بسته بندی کاربردی از محصول شما محافظت می کند و حمل، جمع آوری و ذخیره آن را آسان می کند. 


ویژگی بسته بندی مناسب


 اگر بسته بندی شما عملکرد مفیدی را برای مشتری شما به نمایش می گذارد، بنابراین به همان اندازه محصول شما ارزشمند می شود. اطلاعات، بسته بندی شما ابزار شما برای برقراری ارتباط بهتر اطلاعات مربوط به محصول و شرکت شما است. شما باید بسته بندی خود را به شکلی طراحی کنید که تمام اطلاعاتی را که مشتریان شما قبل از خرید محصول شما باید بدانند، حمل کند. بسته بندی شما باید دارای مشخصات، چه کسی محصول را طراحی کرده است، این محصول برای چه کسانی است، استفاده از محصول، از جمله محدودیت های آن (در صورت وجود)، دانش لازم برای استفاده از محصول، جایی که محصول ساخته شده است، اطلاعات تولید کننده، تاریخ انقضا باشد.


مراحل طراحی بسته بندی سازگار با محیط زیست


قبل از شروع طراحی، تمام محتوای مورد نیاز خود را آماده داشته باشید. مواد مورد نیاز شما این موارد است. کپی متن موردنیاز بسته شما که این شامل نام تجاری شما و توضیحات جذاب محصول است که مشتریان شما را به خرید جلب می کند. تصاویر، در مورد نوع تصویری که می خواهید محصول شما باشد تصمیم بگیرید. علائم لازم، اینها ممکن است شامل اطلاعات تغذیه ای، علائم صنعت و بارکد باشد. این موارد به استانداردهای اعمال شده توسط ارگان های صنعت شما بستگی دارد. الزامات تجاری، عناصری مانند رنگ، قلم و آرم برند شما برای ایجاد ظاهر بسته بندی که با هویت و زیبایی شناسی برند شما سازگار است.

طراحی و چاپ حرفه ای جعبه

واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر