کدام بسته‌بندی جعبه فروش شما را چند برابر می‌کند؟

کدام بسته‌بندی جعبه فروش شما را چند برابر می‌کند؟

 


امروزه انواع مختلفی از بسته‌بندی جعبه از کوچک تا بزرگ، رنگارنگ تا مینیمال وجود دارد. اما دقت داشته‌ باشید که تمام این بسته‌بندی‌ها باید مفید باشند و درنهایت به افزایش فروش یک محصول منجر شوند. خوب است بدانید که امروزه جعبه‌های آماده نسبت به گذشته مشتریان و مخاطبان بیش‌تری دارند. استفاده از این جعبه‌ها در کنار ساک‌های دستی آماده می‌تواند یک بسته‌بندی ایده‌آل و فوق‌العاده به همراه داشته‌ باشد و درنتیجه انقلابی جدید در خط فروش محصولات و خدمات


بسته‌بندی جعبه چیست؟

 


همانطور که می‌دانید بسته‌بندی نوعی پوشش مناسب است که محصول را در بر می‌گیرد. زمانی که بسته‌بندی یک محصول به ‌درستی طراحی و انتخاب شود، بدون شک راه فروش بیش‌تر از قبل یک محصول هموارتر می‌شود. بسته‌بندی مناسب یک محصول، از آن در برابر حمل‌ونقل، انبارداری، دزدی، ناهنجارهای محیطی، رطوبت، نور و... که موجب تغییر ماهیت محصول می‌شوند، محافظت می‌کند.
خوب است بدانید که امروزه بسته‌بندی یکی از دلایل اصلی افزایش یا کاهش فروش یک محصول است و اگر آن محصول در بسته‌بندی موفق عمل کند، بدون شک تاثیر بسیاری در فروش خود خواهد دید.
بسته‌بندی اندازه مختلفی دارد که یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین آن، بسته‌بندی جعبه است. جعبه‌ بسته‌بندی‌ها امروزه در جنس‌ها و ابعاد مختلفی برای اهداف و کارهای مختلف به ‌کار می‌روند. اما این جعبه‌ها بطور معمول قادر نیستند که از محصول درون خود در برابر آلودگی مواد خارجی نظیر؛ مواد شیمیایی محافظت کنند. درنتیجه هنگام حمل‌ونقل و جابه‌جایی آن‌ها بسیار دقت‌کنید و نزدیک مواد شیمیایی آن‌ها را قرار ندهید.


رایج‌ترین انواع جعبه بسته‌بندی

 


•جعبه‌هایی از موادطبیعی
•جعبه چوبی
•جعبه بسته‌بندی کارتنی
•جعبه پلاستیکی
•و...

جعبه بسته‌بندی‌ای که فروش یک محصول را چندبرابر می‌کند

 


بدون شک بسته‌بندی یک محصول تاثیر مهمی بر فروش آن دارد و مشتری با دیدن بسته‌بندی اولیه تصمیم می‌گیرد که یک محصول را خریداری نماید یا خیر. پس از خرید اگر کیفیت آن محسوب بتواند مشتری را راضی‌نماید، در لیست خریدهای دائم مخاطب قرار می‌گیرد. در نتیجه مکالمه میان مخاطب و شرکت زمانی شروع می‌شود که بسته‌بندی جعبه به دست مشتری برسد. لازم به ذکر است که عوامل بسیاری در بسته‌بندی جعبه موثر هستند که موجب فروش چند برابر محصول می‌شوند. در ادامه به معرفی و بررسی این عوامل مهم و اثرگذار می‌پردازیم که یک بسته‌بندی کامل برای محصول فراهم می‌آورند.


بسته‌بندی کامل چشم‌نواز است

 


اولین مکانی که موجب ایجاد شگفتی در مشتری می‌شود، جعبه‌ بسته‌بندی یک محصول است. تجربه نشان می‌دهد که افراد زمانی که یک محصول را سفارش می‌دهند یا خریداری می‌نمایند؛ به بسته‌بندی و شکل ظاهر آن در کنار کیفیت محصول اهمیت بسیار می‌دهند. این شکل و ظاهر محصول آنقدر مهم است که اگر افراد یک محصول باکیفیت و مطابق با خواسته‌ی خود دریافت‌کنند، اما ظاهر و بسته‌بندی مناسبی نداشته ‌باشد در رابطه با کیفیت محصول نیز نظر منفی می‌دهند.
دقت داشته‌ باشید که بسته‌بندی شما قراراست آغاز یک تجربه با محصول باشد و مشتری باید تشویق گردد که با جعبه موردنظر عکس گیرد و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد یا اینکه عکس جعبه را برای دوستان یا اقوام خود بفرستد. البته لازم به ذکر است که این موضوع به این معنا نیست که جعبه بسته‌بندی شما باید پر از رنگ‌های مختلف یا در شکل‌های عجیب باشد.
خوب است بدانید که اکثر برندهای ماندگار و با نفوذ دارای رنگ‌هایی هستند که مخصوص به آن‌ها است و به‌راحتی از دیگر برندها تشخیص داده می‌شوند. دقت داشته ‌باشید که برای انتخاب این رنگ‌ها تدبیر بسیار انجام گرفته‌ است و در پشت طراحی هر یک از این برندها معنایی وجوددارد که موجب یادآوری محصول به مصرف‌کنندگان می‌شود.
فراموش نکنید که انتخاب درست و مناسب رنگ بسته‌بندی درست به ‌اندازه نام تجاری یک برند اهمیت دارد. در ادامه به چگونگی اثرگذاری رنگ‌های مختلف بکاررفته در طراحی جعبه و بسته‌بندی یک محصول بر ذهن افراد می‌پردازیم.

چاپ و بسته بندی قرص و دارو


رنگ سفید

 


سفید نشان‌دهنده‌ی پاکی، ایمنی، خلوص و سادگی است. این رنگ اغلب به‌ عنوان یک بوم برای طراحی بقیه جعبه بکار می‌رود و از رنگ‌های دیگر مانند؛ قرمز، زرد و سیاه بر روی آن استفاده می‌شود.

رنگ سیاه

 


سیاه بطور معمول القاکننده قدرت، کنترل و رمزوراز است. این رنگ مطابق با نحوه استفاده در طرح کلی، پیام‌های مختلف و بسیاری به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.
خوب است بدانید که ترکیب رنگ سیاه و سفید با صورتی جلوه‌ای زنانه‌تر به محصول می‌بخشد اما زمانی که رنگ سیاه با رنگ به صورت مکمل ترکیب می‌شود، پیچیدگی محصول را نشان می‌دهد. همچنین زمانی که رنگ طلایی به رنگ سیاه در طرح کلی بسته‌بندی جعبه اضافه می‌شود، به مشتری حس ارزشمندی محصول القا می‌شود.

رنگ آبی

 


مهم‌ترین ویژگی رنگ آبی القای حس روشنایی و پاکی در مخاطب است. بسیاری از فرهنگ‌ها رنگ آبی را نشان‌دهنده‌ی وفاداری، وحدت، هوش و قانونی ‌بودن می‌دانند. خوب است بدانید که این رنگ از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری دارد و اگر به‌درستی در طراحی جعبه‌ بسته‌بندی بکاررود، بدون شک نتایج فوق‌العاده و افزایش فروش محصول مورد نظر را خواهید دید.

رنگ قرمز

 


رنگ قرمز همان رنگی است که در مخاطب حس شور و هیجان ایجاد می‌کند. رنگ قرمز در طراحی جعبه بسته‌بندی می‌تواند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب ‌کند. تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهد که مشاهده رنگ قرمز متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و درنتیجه موجب تنفس سریع‌تر می‌شود. حتی ممکن است در برخی شرایط مشاهده رنگ قرمز موجب افزایش فشارخون شود.

رنگ سبز

 


سبز رنگ طبیعت، بدن و احساسات است. این رنگ زمانی که در بسته‌بندی محصولات غذایی بکار می‌رود؛ نشان‌دهنده‌ی سلامت محصول و سازگاری آن با محیط زیست است. خوب است بدانید که رنگ سبز یک علامت جهانی پرکاربرد برای درست ‌بودن است که در مقابل قرمز به‌معنای اشتباه به‌کار می‌رود. درنتیجه شما می‌توانید در دستورالعمل استفاده از محصول از رنگ سبز و قرمز استفاده‌کنید و چگونگی استفاده از محصول موردنظر را بطور کامل نشان‌ دهید.

رنگ زرد

 


رنگ زرد القابخش خوشحالی و خوشبختی است و معمولا جذابیت بسیار زیادی برای مخاطب دارد. اما دقت داشته ‌باشید که نباید از رنگ زرد بیش‌ازحد استفاده‌ کنید چراکه در غیر اینصورت به مخاطب حس ناراحتی القا می‌کند. رنگ زرد یکی از بهترین رنگ‌ها است که بصورت عالی و کامل خلوص و ناب ‌بودن محصول را نمایش می‌دهد.

رنگ نارنجی

 


نارنجی رنگی است که به طور معمول با خلاقیت همراه است. مشاهده این رنگ اکسیژن‌رسانی به مغز را افزایش می‌دهد. نارنجی رنگی جوان‌پسند است و اغلب برای زمانی مناسب است که قصد دارید مشتریان را به خرید تحریک کنید.

بسته‌بندی کامل بادوام است

 


یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که هر جعبه بسته‌بندی با آن مواجه است، دوام آن است. چاپ جعبه مقوایی ساده و آسان و درعین‌حال سبک و بادوام است اما در رابطه با وزن و شکل محصول باید احتیاط کنید و جوانب ممکن را بسنجید.
همانطور که می‌دانید جعبه‌های ارسال ‌کننده برای محصولات کوچکتر مناسب هستند، اما اگر محصول شما به استفاده خاص نیازدارد یا اینکه اغلب در حمل‌ونقل است، قبل از سفارش مطمین شوید که جعبه موردنظر با محصول شما تطابق دارد. یکی از جعبه بسته‌بندی‌های سخت و بادوام که به فراوانی استفاده می‌شود؛ هارد باکس یا جعبه سخت است. همانطور که از نام این جعبه مشخص است، استحکام و دوام بسیار بالایی دارد.  از هاردباکس‌ها در بسته‌بندی محصولات آیفون و دیگر لوازم الکترونیکی لوکس و گران ‌قیمت استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز درون این جعبه‌ها بسته‌بندی می‌شوند.

انواع بسته بندی قرص

ویژگی هاردباکس‌ها

 


هاردباکس‌ها دارای ویژگی‌های فراوانی است که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم؛ هاردباکس‌ها نسبت به جعبه‌های مقوایی و ساده مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارند. همچنین این جعبه‌ها ظاهری ساده و در عین حال لوکس و بسیار جذاب دارند. جعبه سخت‌ها از محصولات درون خود بطور تمام و کمال محافظت می‌کنند و موجب می‌شوند تا تصوری بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن در میان مخاطبان شکل ‌گیرد. 

بسته‌بندی کامل پیغام برند شما را می‌رساند

 


همانطور که گفتیم بسته‌بندی نمایشگر هر محصول و خدمات است. بسته‌بندی وسیله‌ای است که شما می‌توانید با آن نام تجاری و برند خود را به خوبی به کاربران و مخاطبان نشان‌دهید.
بسته‌بندی نوعی مصاحبه با مشتری است؛ برای مثال اگر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شما سازگاری با محیط زیست است، باید طراحی و بسته‌بندی محصول شما سازگار با محیط زیست باشد. یا اینکه اگر شما طراحی و تولیدی رنگارنگ و شیک لباس دارید، باید طراحی بسته‌بندی‌ جعبه خود را خلاقانه و مجذوب‌ کننده انجام‌ دهید تا پیغام خود را بطور کامل به مشتری منتقل کنید.
لازم به ذکر است که نکته‌ی مهم در اینجا این است که شما باید با طراحی بسته ‌بندی‌ محصول خود نشان ‌دهید که چه ویژگی محصول شما مهم است. در اینصورت نسبت به رقبای خود در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد و فروش فوق‌العاده‌ای نیز خواهید داشت.

بسته‌بندی کامل محصول شما را ایمن می‌سازد

 


جعبه بسته‌بندی محصول شما باید محکم و بادوام باشد و محصول درون خود را در برابر آسیب‌های ممکن ایمن سازد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های هر جعبه بسته‌بندی اطمینان از سلامت محصول داخل آن است. بدون شک هیچ‌کس نمی‌خواهد یک محصول منحصر به‌ فرد خریداری نماید و زمانی‌که آن را دریافت می‌کند، شکسته و آسیب‌دیده باشد. درنتیجه دانستن میزان وزن و میزان محصول و ایمن‌سازی آن به وسیله یک جعبه مناسب، بسیار مناسب است. برای مثال اگر قصد دارید یک شیرینی برای مشتری ارسال‌کنید، حتما پیش از ارسال آن اطمینان حاصل‌نمایید ‌که محصول خرد یا له ‌شده نیست و به اندازه طعمشان خوشمزه بنظر می‌رسد.

بازکردن آن آسان است

 


حتما پیش از آنکه جعبه بسته‌بندی محصول خود را به مخاطب و مشتری ارائه‌ دهید، از کاربرد آسان و راه دست‌بودن آن اطمینان حاصل ‌نمایید.  فراموش نکنید اغلب مصرف‌کنندگان پرمشغله هستند، پس سعی کنید زندگی آن‌ها را سخت‌تر و پیچیده‌تر از چیزی که هست، نکنید.
بسته‌ای را طراحی کنید که اندازه مناسب داشته ‌باشد و به آسانی قابل حمل‌ باشد. دقت کنید که هرچه بسته‌بندی شما کوچک‌تر باشد، افراد بیش‌تری آن را به محصولات حجیم ترجیح می‌دهند. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که بسته‌بندی ساده برای محصولات خود طراحی کنید و فرایند بازکردن جعبه بسته‌بندی را سخت و پیچیده نکنید به این خاطر که هیچ‌کس دوست ندارد زمان خود را بی‌علت به هدر بدهد.
امروزه بسته‌بندی لوله‌ای شکل سوپ تحولی شگرف و ابتکاری جدید به ‌شمار می‌رود و شما می‌توانید با نگاه‌کردن به قوطی آن دریابید چه چیزی در درون آن است.
ایجاد کاربری آسان، ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن هنگام حمل‌ونقل محصول معنا پیدا می‌کند، پس به همین خاطر است که در انواع جعبه و بسته‌بندی المان‌های مختلف و متفاوتی برای تسهیل در جابه‌جایی جعبه تعبیه شده ‌است.  برای مثال برخی از کارتن‌ها و جعبه‌ها دارای بخشی جهت قرارگرفتن دست هستند و برخی دیگر نیز دسته دارند. همچنین برخی از جعبه بسته‌بندی‌ها جنس زبری دارند تا در هنگام گرفتن لیز نخورند. امروزه شرکت‌ها سعی بر این دارند که به‌ جای استفاده از المان‌هایی نظیر دستگیره و... ارگونومی مناسب برای جعبه کالاها طراحی کنند تا تاثیر مثبتی در خوش دست‌شدن آن‌ها داشته ‌باشد.  این موضوع برای برخی از محصولات نظیر؛ ایرپادهای جدید و... که همیشه در جعبه‌ی خود حمل می‌شوند، بسیار اهمیت دارد.

تمام ویژگی‌های ذکرشده، به یک اندازه مهم است

 


دقت داشته ‌باشید که یک جعبه بسته‌بندی می‌توانید از نظر ظاهری زیبا باشد و هارمونی رنگ مناسبی نیز داشته ‌باشد، اما اگر از دوام بالایی نداشته ‌باشد و محتویات درون آن در خطر باشند، بدون شک بسته‌بندی مناسب و خوبی نیست. درنتیجه بهتراست پیش از آنکه محصول خود را در بسته‌بندی مورد نظر به مشتری و مخاطب ارایه‌دهید، تمام عناصر کلیدی و ویژگی‌های مهم را بررسی کنید و اطمینان حاصل نمایید که بسته‌بندی شما تمام نکات کلیدی را به‌درستی رعایت کرده ‌است.

چاپ و بسته بندی کیان مهر

جمع بندی

 


در مطالب فوق به بررسی جعبه بسته‌بندی پرداختیم و بیان‌کردیم که چه ویژگی‌هایی می‌تواند این نوع بسته‌بندی را به یک بسته‌بندی مناسب و فوق‌العاده تبدیل کنید. امروزه بسته‌بندی یک محصول تاثیر بسیاری در فروش آن دارد و به همین جهت پیش از آنکه وارد بازار ارایه محصولات و خدمات شوید، در رابطه با آن بسیار تحقیق کنید و راه‌های مختلف را با جوانب آن انجام ‌دهید. همچنین شما می‌توانید با یک کارشناس حرفه‌ای مشورت کنید و بسته‌بندی محصولات و خدمات خود را تمام و کمال انجام ‌دهید.
جعبه بسته‌بندی مواد و محصولات درون خود را از خسارات و ضرب دیدگی محافظت می‌کند، این جعبه‌ها در ابعاد و جنس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و تمام سلایق و نیازها را دربرمی‌گیرند. طراحی جعبه بسته‌بندی شما باید با محصول درون آن مطابقت داشته ‌باشد. در غیر اینصورت مشتریان و مخاطبان گمراه می‌شوند و دیگر محصول شما را برای خرید انتخاب نمی‌کنند.

 

واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر