الویت مطالب در بروشور به چه صورت است؟

تبلیغات در رشد کسب ‌و‌کار‌های امروزی بسیار تاثیر گذار و مهم است، این تبلیغات می‌تواند به صورت بنر‌های تبلیغاتی، آگهی‌های تبلیغاتی در تلوزیون و شبکه‌های اجتماعی، طراحی و چاپ بروشور و ... باشد. هر یک از این روش‌های تبلیغاتی می‌تواند ویژگی‌های خوب و بدی داشته باشد، در ادامه ویژگی‌های تبلیغات با کمک طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی و الویت مطالب در بروشور دارویی را برای شما شرح خواهیم داد.

 

فهرست مطالب:

(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

بیشتر بخوانید: نکات طلایی چاپ و طراحی بروشور برای داروهای خاص

 

بروشور چیست؟

بروشور چاپی یکی از روش‌های تبلیغات است؛ که از چندین صفحه متصل به هم یا همان لت تشکیل شده است. این روش تبلیغاتی علاوه بر ماندگاری بالا امکان اینکه فروشنده خدمات یا کالا محصولات خود را مقایسه کند را فراهم می‌آورد. مخاطبان به راحتی می‌توانند میان کالا‌ها یا خدمات که نیاز دارند مقایسه انجام دهند.  
بروشور می‌تواند حاوی اطلاعاتی تقریبا کامل و جامع باشد ، به طوری که خریدار با مطالعه کردن آن اطلاعات زیادی در مورد محصول یا خدمات مورد نظر خود پیدا می‌کند.

چاپ کاتالوگ و بروشور دارویی کیان مهر
نمونه چاپ بروشور دارویی

بنابراین می‌توان گفت چاپ بروشور یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغاتی است و باید الویت مطالب در بروشور دارویی به گونه‌ای باشد که اطلاعات زیادی را در اختیار خریداران قرار دهد. تبلیغات با بروشور با توجه به کارایی بالا و سرعت انتقال پیام، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغاتی تبدیل شده است.
اما فروشنده‌ها این سوال به ذهنشان می‌آید که چه بروشوری برای کارشان مناسب است و پاسخگوی نیاز‌های مشتریان است؟

به صورت قطع نمی‌توان گفت که چه بروشوری نیاز‌‌ها شما را رفع می‌کند، چون هر کسب‌و‌کار بسته بر نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌کند امکان دارد حجم مطالب، نیاز، بودجه ، علاقه سفارش دهنده و نوع طراحی بسیار متفاوت باشد.

ولی متداول‌ترین نوع چاپ بروشور چاپ بر ری کاغذ A4 است. امکان تهیه  و چاپ بروشور درابعاد دیگری نیز وجود دارد. یکی از نکاتی که سایز و اندازه بروشور را تغییر می‌دهد حجم مطالب در بروشور و کاهش هزینه و دور ریز کاغذ است.

مزایای استفاده از بروشور

بروشور یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی است که مزایا و معایب دارد در ادامه به مزایا و معایب بروشور تبلیغاتی می‌پردازیم. 

•    توزیع آسان

شما برای توزیع بروشور می‌توانید در مکان‌هایی که بسیار پر رفت‌و‌آمد هستند قرار دهید تا مردم از این بوشور‌ها تبلیغاتی استفاده کنند، همچنین می‌توانید بروشور‌ها را در مکان‌هایی همچون نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها قرار دهید تا اطلاعات مثبتی به مشتریان انتقال دهید.

•    مقرون به صرفه بودن

بروشور بر خلاف تبلیغات آنلاین یک طرح تبلیغاتی کم هزینه و سودآور است. در چاپ بروشور شما با توجه به بودجه خود می‌توانید تیراژ مناسبی انتخاب کنید تا بیشترین بازده را از چاپ بروشور بگیرید. اطلاعات چاپ شده بر روی بروشور می‌تواند اطلاعات کسب‌و‌کار شما و یا محصولات شما باشد.

•    سازنده اعتبار کسب و کار شما

هنگامی که نگاه مشتریان به بروشور و الویت مطالب در بروشور دارویی می‌افتد با مطالعه آن و دیدن بروشور می‌توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید. بروشور به مشتریان اطلاعتی می‌دهد که در زمان خرید می‌تواند کمک خوبی به آنها بنمایید.  برداشت مشتریان از بروشور این است که کسب‌و‌کار شما را یک کسب‌و‌کار حرفه‌ایی و قابل اعتماد می‌بینند.

•    حامل اطلاعات جامع

بروشور به فروشنده‌ها اجازه می‌دهد تا در محیطی کوچک اطلاعات خلاصه و مفیدی را به خریداران ارائه  دهند. یک بروشور اگر به صورت حرفه‌ایی و بر اساس اصول درست طراحی شود می‌تواند بر اعتبار شرکت تاثیر مثبنی بگذارد.

بیشتر بخوانید: رعایت کدام موارد در کاتالوگ و بسته بندی دارو ضروری است؟

 

برای موفقیت در طراحی بروشور چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای طراحی بروشور باید درک مناسبی از ذهنیت مخاطبان خود داشته باشید و الویت مطالب در بروشور دارویی را رعایت کنید، علاوه بر این شما باید درک درستی از فرهنگ اجتماعی جامعه داشته باشید تا با طراحی درست محتوا و زیبایی شناسسی بهترین درک را به مشتری انتقال دهیم.

اگر شرکت قصد دارد که مشتریان خود را افزایش دهد و یا سیاست جدید شرکت را برای مشتریان خود توضیح دهد مجبور است که تمامی اهداف شرکت را برای مشتریان توضیح دهد، این کار را با چاپ بروشور به راحتی می‌توانند انجام دهند.

بسیار مهم است که مشتری قبل از خرید از شرکت اطلاعات کافی در مورد محصولات و یا خدمات داشته باشد.  

اگر مشتریان شرکت‌ها شناختی از خدمات و محصولات داشته باشند رویکرد مثبتی در فروش شرکت رخ خواهد داد این کار را با طراحی صحیح و درست بروشور می‌توان انجام داد.اگر طراحی بروشور درست و صحیح نباشد مشتریان رغبتی برای خواندن بروشور نداشته باشند عملا چاپ کردن بروشور کاری بی‌فایده خواهد بود.

شرکت‌های ناشناخته گاها با چاپ کردن بروشور به شناخته شدن شرکت خود کمک شایانی می‌کنند.

شرکت‌ها با چاپ بروشور این فرصت را دارند که با کمک گرفتن از هنر و ارائه تصویری محصولات کمک می‌کنند محصولات و خدمات شرکت‌ها از دریچه‌ایی نو به مشتریان ارائه شود.

مهم ترین نکات در طراحی بروشور

بسیاری از شرکت‌ها بروشور‌های سه لت را استاندارد و مناسب می‌دانند، اما در اصل بروشور‌ها بنا به کاربرد در ابعاد و اشکال مختلفی تولید خواهد شد، به عنوان مثال بروشور‌ شامل برگه‌های فروشگاهی، راهنمای محصولات، آگهی تبلیغاتی، منو‌ها، خبرنامه‌ها و برگه‌های خاص یافت می‌شوند.

قبل از اینکه بروشور را طراحی کنید باید در نظر داشته باشید که چه مقدار محتوا را می‌خواهید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، هر چقدر که اطلاعات و محتوا بیشتر باشد سایز بروشور نیز افزایش می‌یابد. بعد  از چاپ بروشور اینکه کجا و چه زمانی توزیع شود بسیار مهم است.

بسته به نوع توزیع بر سایز بروشور نیز تاثیر دارد اگر می‌خواهید بروشور را با پست ارسال کنید باید سایز بروشور را به نحوی انتخاب کنید که درون پاکت برای ارسال جا شود. اگر می‌خواهید که بروشور تاثیر کافی را داشته باشد  باید به تمامی  نکات توجه کنید.
انتخاب سایز بروشور به میزان محتو‌ایی که می‌خواهید چاپ کنید بستگی دارد، اگر محیط بروشور شلوغ و نامنظم باشد، مخاطبان واکنش خوبی نشان نمی‌دهند.

بنابراین باید در چاپ این نکته را نیز لحاظ کنید که در محیط کوچک محتوای بسیاری نگذارید و از همه مهمتر برای الویت بندی مطالب در بروشور را فراموش نکنید.

الویت مطالب در بروشور دارویی

تا بتوانید مناسب ترین سایز را انتخاب کنید. باید در هنگام چاپ بروشور به ابعاد درست و اندازه دقیق عکس‌ها توجه کنید، اینکه بروشور چه مقدار قدرت ماندگاری دارد نیز می‌تواند بسیار مهم باشد، رعایت این نکات می‌تواند به با کیفیت‌تر شدن بروشور بی‌انجامد.

عوامل مهم در طراحی بروشور 

انتخاب درست تعداد صفحات بروشور،  همچون تمامی محتوا و عکس‌ها  بر اساس مخاطبانی که بروشور به دست آنها می‌رسد می‌تواند در جذب مشتریان  بسیار تاثیر گذار باشد. اندازه قلم بروشور نیز با توجه به گروه سنی که بروشور را می‌خوانند بین قلم‌ 8 پوینت تا 14 پوینت انتخاب می‌شود. فاصله بین سطر‌ها نیز  نیز در زیبایی بروشور تاثیر گذار است ، به نحوی که فاصله سطر‌ها از هم به اندازه پوینت حروف به علاوه یک سوم همان انتخاب می‌شود . رعایت کردن اندازه‌ها بسیار در زیبایی متن‌ها تاثیر گذار است.

در طراحی بروشور مشخص کردن پایه کار الزامی است ، با رسم پایه کار گرید  مشخص می‌کنید حاشیه‌های بروشور یا همان قسمت‌هایی که متن قرار نمی‌گیرد، پایه کار مشخص می‌کند که پهنای ستون نوشتار چقدر باشد و یا عکس‌ها در کجا قرار گیرند و به صورت صفحه آرایی بروشور صورت گیرد.

با توجه به این که بروشور با توجه به سایز محیط نسبتا خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد می‌توان محتوا را به دو یا چند زبان دیگر انتشار داد. با بیشتر کردن صفحات بروشور هم  محیط بروشور شلوغ و آزار دهندهه نمی‌شود و هم می‌توان به چندین زبان تولید محتوا نمود.
 

برای تولید بروشور لازم است بدانید که:

موضوع و هدف این بروشور چیست؟
مخاطب این بروشور چه کسانی و در چه رده سنی هستند؟
مشتریان چگونه از محصولات وخدمات این شرکت استفاده خواهند کرد؟
چه اطلاعاتی در این محتوا باید آورده شود؟
متن بروشور از طرف چه کسی نوشته می‌شود؟
چه کسی متن آگهی را خواهد نوشت؟
با توجه به میزان محتوایی که تولید می‌شود کدام قطع از همه مناسب‌تر است؟
آیا برای جذاب کردن طراحی بروشور لازم است از عکس  استفاده کنیم یا یک عنوان سیاه چشمگیر خوب است؟

 

بیشتر بخوانید: چگونه یک بروشور دارویی کاربردی و جذاب طراحی کنیم؟

 

ایجاد هماهنگی و یکنواختی در تمامی صفحه برای طراحان یک ضرورت است، این هماهنگی بین صفحات را با اجرای لی ات مناسب و کارگیری عناصر بصری مشترک در صفحات با استفاده از رنگ‌های هارمونیک انجام داد.
یکی از نکات مهم در استفاده عکس‌ها در بروشور کیفیت آنهاست ، که درطراحی بروشور باید مورد توجه قرار گیرد. اولین چیزی که نظر مخاطبان در نگاه اول را به خود جذب می‌کند عکس‌های جذاب و رنگ‌های چشم نواز بروشور است.

بروشوری که عکسی در آن استفاده نشده احتمالا در جذب مخاطب نمی‌‎تواند بسیار موفق باشد. البته گاها در بعضی موضوع استفاده از عکس غیر ممکن است.

الویت مطالب در بروشور دارویی

رعایت الویت مطالب در بروشور دارویی و رعایت بعضی از نکته‌ها در نگارش بروشور باعث می‌شود که بعد از اتمام کار بروشوری جذاب‌تر و تاثیر گذار‌تر داشته باشیم. این نکات عبارت‌اند از:
در نگارش مطالب بروشور نباید زیاد به حاشیه بروید و بهتر است از همان ابتدای مطالب در بروشور به موضوع اصلی اشاره کنید.
در نگارش متن بروشور بهتر است که الویت مطالب را حفظ کنید ولی بدان معنا نیست که با کلی گویی سعی کنید این کار را انجام دهید. در بروشور بهتر است مطالبی را که در بروشور می‌آورید برای هر مطلب دلیل و مدرک داشته باشید. البته این دلیل مدرک را باید به نحوی دوستانه بیان کنید که خواننده ترغیب به خواندن شود.
همیشه در بروشور باید گفته‌ها را باید با دلایل وشواهد واقعی اثبات کنید.
بیشتر بروشور‌ها و تبلیغاتی  که خدماتی ارائه می‌دهد 75 درصد  بیشتر در ذهن خواندگان  می‌ماند و تاثیر می‌گذارد.
 متن بروشور باید ساده و روان نوشته شود، متن بروشور باید با زبان عامیانه بسیار نزدیک باشد تا خواننده تمرکز بیشتری بر روی بروشور داشته باشد.
مطالب در بروشور و محتواهایی که در آن می‌آید نباید توضیحات بیهوده‌ایی نوشته شود.

در طراحی بروشور توجه به نکات زیر حائز اهمیت است: یک نکته که قبل از طراحی می‌تواند تاثیر بسیاری در جذب و تاثیر گذاری بروشور داشته باشد، باید مشخص کنید که از چه نوع برشوری استفاده می‌کنید، بروشور شما برای تبلیغات  یا برای اطلاعاتی در مورد محصول یا شرکت. وقتی که هدف اصلی طراحی بروشور مشخص شد، طراح باید محتوای ضروری که در بروشور باید استفاده کند را انتخاب کند. بروشور باید پیام  و محتوا را به ساده‌ترین و مستقیما به مخاطبان ارائه دهند. در بروشور نحوی طراحی باید محنصر به فرد و خلاقانه باشد، در طراحی دانستن سایز و اندازه اهمیت زیادی دارد.

چاپ بروشور و کاتالوگ
الویت مطالب در بروشور دارویی به چه صورت است؟

حاشیه کار به فضای کمی که در کناره‌های کار کاغذ است اطلاق می‌شود. این فضای بسیار کم طراحان را مطمئن می‌کند که بعد از چاپ و برش بروشور تمامی محتوا به درستی چاپ شده است.

در برش دادن بروشور‌ها چون در چندین صفحه چاپ می‌شود طراحی باید بسیار دقیق و حساب شده باشد و برش‌ها نیز بر اساس شکل واندازه صحیح برش داده شود.

اگر در هنگام طراحی و چاپ  وضوح (resolution) را  هرچه بالا‌تر ببریم وضوح استفاده شده بسیار بالا‌تر می‌رود و بر زیبایی و چشم‌گیری وضوح می‌افزاید.

اگر طراحی و چاپ بروشور با وضوح پایین‌تری انجام شود تصاویری مات و پیکسلی خواهد شد.

گاها در طراحی و بر روی صفحه نمایش ممکن است تصاویر کیفین خوبی داشته باشند ولی بعد از چاپ شاید نتیجه مطاوبی نگیرید.

در طراحی بروشور دارویی استفاده از فونت مناسب بسیار در زیبایی بروشور تاثیر می‌گذارد. فونت و سایز مناسب باید با هدف بروشور و موسسه هم خوانی داشته باشد.

فونتی که طراح برای بروشور انتخاب می‌کند باید خوانا و زیبا باشد، در طراحی بهتر است فونت‌ها تیره باشد. در طراحی می‌توان افکت‌های مختلف و زیبا به بروشور اضافه کرد.

استفاده از عنوان ، نقاط نشانگذار، چارت و تصویری می‌تواند در زیبایی بروشور تاثیر بسیاری بگذارد. تا حد امکان  باید متن و محتوا در بروشور بسیار ساده نوشته شود.

در نگاه اول که مخاطبان جذب بروشور می‌شوند کاور بروشور است یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی بروشور است. یک بروشور جذاب می‌تواند در جذب و ورود مخاطب بسیار تاثیر گذارباشد.

جلد یا کاور بروشور باید با کمترین میزان نوشته و تصاویری زیبا باشد. این نکته بسیار مهم است که مخاطبان در نگاه اول چه چیزی می‌بینند.

انتخاب درست کاغذ می‌تواند بر کیفیت کار پایانی بی‌افزاید، هر چه در طراحی و تولید بروشور از کیفیت بالا استفاده بشود ولی در انتها از کاغذ مناسب استفاده نشود می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر کار نهایی بگذارد.

کاغذ‌های براق و سیقلی یا ضخامت کاغذ می‌تواند شرکتی که نامش بر روی بروشور است یک شرکت حرفه و قابل اطمینان به نظر برسد.

 بروشور باید به نحوی طراحی شود که در بلند مدت ارزش و قابلیت نگهداری داشته باشد. اگر بروشور طراحی درستی داشته باشد، الویت مطالب در بروشور دارویی در آن رعایت شده باشد و اطلاعات مفیدی در آن درج شده باشد مخاطب بروشور را نگه خواهد داشت.

جمع بندی

در دنیای امروزه تبلیغات تاثیر به سزایی در رشد و افزایش کسب‌و‌کار‌ها داشته است، تبلیغات باید در جای درست و به روش درستی انجام شود. تبلیغاتی که هزینه زیادی برای شرکت‌ها داشته باشند در صورتی که نتیجه ندهد، می‌تواند ضرر سنگینی به شرکت وارد کند. کاتالوگ و بروشور یکی از روش‌های تبیلغاتی ارزان است که در صورت طراحی اصولی و الویت بندی درست مطالب در بروشور باعث خواهد شد نتیجه خوبی بدست آورید.

   واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر