همه چیز در رابطه با چاپ و بسته‌بندی انواع محصولات روشنایی

همه چیز در رابطه با چاپ و بسته‌بندی انواع محصولات روشنایی

چاپ و بسته‌ بندی محصولات روشنایی می‌توانند نقش بسیار مهم و اساسی در محافظت از محصولات مختلف آن، قفسه ‌بندی به صورت کلی و فرایند‌های زنجیره تأمین داشته باشد. به عنوان مثال محصولات روشنایی مانند لامپ‌ها ماهیتی کاملاً ظریف و شکننده دارند و برای حفاظت از آن‌ها در برابر ضربه و یا آسیب به بسته‌بندی مقاوم و مستحکمی نیاز دارد.
علاوه بر این که اینگونه از بسته‌بندی‌ها و کارتنهای لازم در این زمینه از محصولات روشنایی در برابر آسیب‌های فیزیکی حفاظت می‌کنند، آن‌ها می‌توانند اطلاعات لازم را در خصوص محصولات تولیدی در اختیار مشتریان و کاربران این محصولات قرار بدهند. معمولاً بسته‌بندی لامپ‌ها اطلاعاتی را در مورد شدت لومن، میزان برق مصرفی، کلای کارایی، کلاس انرژی و طول عمر متوسط آن بر حسب ساعت و.... ارائه می‌دهند. یک کارتن بسته‌ بندی مقاومت و مستحکم در برابر آسیب‌های وارده به آن می‌تواند احتمال شکستن و یا برخورد ضربه به محصول روشنایی را به شدت کاهش بدهد.

فهرست مطالب:

(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

همچنین از دیگر موارد مهم در استفاده از این گونه کارتنها می‌توان به چیدمان راحت‌تر و زیباتر بر روی قفسه‌های مغازه و یا حتی حمل و نقل آسان‌تر و حفاظت بیشتر از آن در برابر ضربه نیز اشاره کرد.
همین دلایل مهم باعث شده است تا تولید‌کنندگان را وادار به تهبه بسته‌بندی لامپ‌هایی می‌کند که کاملاً محکم و مقاوم در برابر آسیب و ضربه باشد و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار باشد.

همان طور که تا به اینا دیدید، بسته ‌بندی و همچنین چاپ محصولاتی مانند محصولات روشنایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بیشتر در خصوص تمامی مسائل مرتبط با چاپ و بسته‌بندی انواع مختلف محصولات روشنایی را در اختیار شما قرار بدهیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

چاپ و بسته بندی محصولات روشنایی با کیان مهر
نمونه کار چاپ و بسته بندی محصولات روشنایی

بازار جهانی بسته‌بندی لامپ و یا سایر محصولات روشنایی

رشد سریع شهر نشینی و افزایش جمعیت در طی سال‌های اخیر باعث شده است تا استقبال برای خرید محصولات روشنایی با کیفیت بالا افزایش پیدا کند. در نتیجه این موضوع، بازار جهانی چاپ و بسته‌بندی اینگون از محصولات در حال رشد است و تلاش دارد تا روز به روز کیفیت و مقاومت کار خود را افزایش بدهد.

به عنوان مثال، از آنجایی که لامپ‌های LED عملکردی با بازدهی بسیار بالایی دارد، تقاضای بازار برای دریافت و عرضه آن نیز روز به روی بسشتر می‌شود.

این لامپ‌ها به دلیل کیفیت و عملکرد بسیار خوبی که دارد به طور قطع در آینده‌ای نزدیک می‌تواند نیمی از روشنایی جهانی را به خود اختصاص بدهد.

به دلیل تقاضای افراد برای خرید محصولات روشنایی از خرده فروشان، اهمیت چاپ و بسته‌بندی این محصولات را دو چندان کرده است و تخمین‌زده می‌شود که خرده فروشی الکترونیکی در آینده‌ای نه چندان دور رشد چشمگیری داشته باشد و همین موضوع نیز بسته‌بندی محصولات روشنایی را تخت تأثیر خود قرار می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که این امر، تقاضا برای لامپ‌ها و در نتیجه آن بسته‌بندی این محصولات را به صورت جهانی افزایش بدهد.
نیاز به حفاظت از لامپ‌ها و سایر محصولات روشنایی در برابر آسیب‌های جسمی و فیزیکی در زمان نگهداری و یا حمل و نقل آن‌ها، فرصت‌های جدید و نوآورانه‌ای را برای پیشرفت در این صنعت فراهم کرده است.

از آنجایی که پلاستیک یک نوع عایق بسیار خوب محسوب می‌شود، در واقع می‌تواند یک ماده ترجیحی برای بسته ‌بندی مهتابی و لامپ باشد. همچنین افزایش استفاده از مواد سازگار با محیط زیست برای تولید کارتن‌های مناسب بسته‌بندی توانسته تا فرصت‌های بیشتری را برای رشد بازار جهانی بسته‌بندی محصولات روشنایی فراهم کند.

علاوه بر این مسائل استفاده از تکنیک‌های پایدار و قابل استفاده مجدد برای کاهش هزینه‌های طراحی، چاپ و در نهایت تولید کارتن بسیار رواج پیدا کرده است و تولید‌کنندگان به راحتی می‌توانند با کمک قالب‌های آماده بسته‌بندی و چاپ از هزینه کمتری برای طراحی آن‌ها بهره‌مند شوند.

چه مواردی باید بر روی بسته‌بندی محصولات روشنایی چاپ شود؟

بر روی هز یک از کارتن‌های لامپ لازم است تا اطلاعات زیر چاپ شود:

خروجی نور (لومن)

لومن واحد اندازه‌گیری میزان نوری است که لامپ و یا سایر محصولات روشنایی قادر هستند تا آن را تولید کنند. به عنوان مثال، برای قرار دادن همه چیز در یک لامپ 100 وات در حدود 1600 لومن تولید می‌شود.

انرژی مصرفی (وات)

میزان انرژی الکتریکی مصرفی لامپ باید بر روی بسته‌بندی آن حتما درج شود تا مشتریان بتوانند با آگاهی لازم در خصوص این موارد برای خرید آن اقدام نمایند.

میانگین عمر لامپ

در پشت بسته‌بندی و یا جعبه مخصوص به محصول شما بایستی اطلاعات لازم در مورد لامپ موجود باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی همچون خروجی نور (بر حسب واحد اندازه‌گیری لومن)، میانگین عمر محصول مورد نظر شما، هزینه انرژی سالانه (به صورت برآورد شده)، ظاهر نور (دمای رنگ)، انرژی مصرف شده (بر حسب واحد اندازه‌گیری وات) و جیوه داشتن لامپ است.

اطلاعات کارخانه تولیدکننده محصولات روشنایی

در اینجا بایستی اطلاعات لازم در مورد نام کارخانه، آدرس و شماره تلفن کارخانه تولیدی بر روی جعبه و یا بسته ‌بندی محصول روشنایی آورده شود.

قیمت کارتن و جعبه روشنایی

قیمت کارتن‌های محصولات روشنایی می‌تواند بر اساس فاکتورهای مختلف متفاوت باشد. برخی از این فاکتورها می‌تواند شامل مواردی همچون نوع چاپ جعبه، ابعاد آن و یا تعداد کارتنی که لازم دارید باشد. علاوه بر این موارد، قیمت این بسته‌بندی‌ها به صورت لحظه‌ای قابل تغییر است و برای اطلاع دقیق از آن بایستی قیمت‌های به روز شده از شرکت مورد نظر خود دنبال کنید.

یکی از شرکت‌ها و یا برندهای معتبر بسته‌بندی شرکت بسته ‌بندی کیان مهر است که با استفاده از با کیفیت‌ترین مواد اولیه برای طراحی و تولید بسته‌ بندی محصولات روشنایی توانسته به یک برند محبوب در بین مشتریان خود تبدیل شود.

مزایای استفاده از جعبه‌های مقوایی برای بسته‌بندی محصولات روشنایی

همان‌طور که می‌دانید امروزه به دلیل افزایش استقامت و ایمنی بیشتر محصولات در جعبه و بسته‌بندی‌ها، استفاده از آن در بین مردم و برای بسته ‌بندی انواع مختلف محصولات خود بسیار باب شده است. ما در این بخش از مقاله قصد داریم تا مزیت‌های مهم در استفاده از اینگونه جعبه‌ها برای محصولات روشنایی را به صورت کامل توضیح بدهیم:

مزایای استفاده از جعبه مقوایی

•    از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های این بسته‌ بندی‌ها می توان به حمل و نقل راحت‌تر آن اشاره کرد. معمولا لامپ‌ها و یا سایر محصولات روشنایی را در داخل کارتنی بزرگتر قرار می‌دهند که حمل و جایه جایی آن بسیار آسان‌تر صورت بگیرد.
•    از آنجایی که این کارتن‌ها سبک‌تر هستند، بنابراین جابه جا کردن آن‌ها در مکان‌های مختلف نیز می‌تواند راحت‌تر صورت گیرد.
•    قابلیت بازیاف دارند و به همین دلیل باعث می‌شود تا آسیب کمتری به محیط زیست اطراف ما وارد کند.
•    نقش بسیار مهمی در بخش بازاریابی محصول و برندسازی آن در بین مشتریان ایفا می‌کند.
•    یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم آن که تاکنون به آن نیز اشاره کرده‌ایم این است که، بسته‌بندی‌های مقاوم می‌توانند حفاظت بیشتر محصول در برابر آسیب‌های فیزیکی و وارد شدن ضربه به آن را تضمین کنند.
•    معمولا جعبه‌های مقوایی نسبت به سایز بسته‌بندی‌ها ارزان‌تر هستند.
البته باید گفت که هر نوع بسته ‌بندی از هر جنسی می‌تواند مزیت‌های خاص خود را داشته باشد و این به مشتری بستگی دارد که بر اساس شرایط خود و میزان بودجه‌ای که برای سفارش جعبه برای محصولات خود در نظر گرفته است از چه نوع جنسی می‌خواهد استفاده کند.

انواع محصولات روشنایی و نوع بسته‌بندی آن‌ها

انتخاب جعبه و یا کارتنهای بسته‌بندی به ابعاد و اندازه‌های محصول شما بستگی دارد. علاوه بر این، برای چاپ اطلاعات درست بر روی این بسته‌بندی‌ها بایستی بر اساس نوع و مشخصلات محصول مورد نظر صورت گیرد. در ادامه به برخی از انواع بسته‌بندی محصولات مختلف روشنایی و جعبه‌های مناسب برای آن‌ها نیز پرداخته‌ایم:

چاپ و بسته‌بندی لامپ هالوژن

این لامپ که دارای اندازه‌ای کوچک و خروجی زیاد لومن است، برای بسته‌بندی این محصول می‌توان از مدل‌های مختلفی استفاده کرد. این مدل‌ها می‌توانن شامل جعبه‌هایی با درب قفلی، درب دارویی و یا کیبوردی باشند. همچنین برای چاپ بر روی این گونه جعبه‌های لامپ هالوژن می‌توان از انواع مختلف آن استفاده کرد اما باید در نظر داشته باشید که ارزان‌ترین نوع چاپ بر روی آن مدل تک رنگ است.علاوه بر این مقوا‌های پشت طوسی برای تولید جعبه و بسته‌بندی‌های لامپ هالوژن از قیمت بسیار کمتری برخوردار است.

چاپ و بسته‌بندی لامپ رشته‌ای

لامپ رشته‌ای به صورت گسترده‌ای برای روشنایی خانگی و تجاری، برای نورپردازی قابل حمل مانند لامپ‌های میز، چراغ‌های جلوی اتومبیل، لامپ‌های موجود در چراغ قوه و همچنین برای نور‌های تزئینی و یا تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لامپ‌های رشته‌ای را می‌تواند در طیف بسیار گسترده‌ای از اندازه‌ها، خروجی نور و درجه ولتاژ، از ۱. ۵ ولت تا حدود ۳۰۰ ولت طراحی و تولید کرد. شما می‌توانید برای بسته‌بندی و چاپ بر روی جعبه اینگونه از لامپ‌ها از ابعاد و طرح‌های مختلفی استفاده کنید و آن‌ها را بر روی جعبه و کارت نیز سفارش بدهید.

چاپ و بسته بندی لامپ
نمونه کار چاپ جعبه لامپ

چاپ و بسته‌بندی لامپ  LED

جعبه‌های لامپ‌های LED نیز همانند جعبه لامپ رشته‌ای می‌باشد اما به طور قطع می‌تواند طرح و انواع چاپ مختلفی را داشته باشد. جعبه اینگونه از لامپ‌ها در سه مدل مختلف یعنی درب قفلی، درب دارویی و یا درب‌های کیبوردی قابل تولید می‌باشند.

چاپ و بسته ‌بندی لامپ  CFL

لامپ‌های SFL که به آن‌ها لامپ فلورسنت فشرده گفته می‌شود در ابعاد متفاوتی تولید و طراحی شده‌اند. برای استفاده از بسته‌بندی جذاب و چاپ بر روی آن می‌توانید از طرح، رنگ و ابعاد دلخواه و مورد نظر خود برای اینگونه از لامپ‌ها استفاده کنید و بر این اساس به سفارش آن نیز بپردازید.
جعبه این لامپ باید کاملاً محکم و مقاوم باشد تا از این محصول روشنایی در برابر آسیب و یا وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کند. همچنین این بسته ‌بندی‌ها می‌تواند بر اساس سلیقه مشتری در مدل‌های مختلفی از جمله جعبه با درب قفلی، درب دارویی و یا درب‌های کیبوردی تولید شوند.

چاپ و بسته ‌بندی لامپ فلورسنت

لامپ‌های کم مصرف فلورسنت را می‌توان در همان اندازه از لامپ‌های رشته‌ای نیز پیدا کرد و از آن‌ها نیز به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف برق منزل خود نیز استفاده کنید. از این نوع لامپ می‌توانید در ابعاد مختلفی در بازار پیدا کنید.

تاثیر چاپ و بسته‌بندی محصولات روشنایی بر روی بازاریابی و فروش چیست؟

همان طور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، مبحث بسته‌بندی محصولات به خصوص محصولات روشنایی که از استقامت کمتری در برابر ضربه برخوردار هستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در واقع بسته‌بندی علاوه بر اینکه بر روی محافظت از محصول شما در برابر آسیب و یا ضربه‌های وارد شده به آن نقش بسیار مهمی دارد، نقش با اهمیت دیگری را نیز برای محصولات مورد نظر شما ایفا می‌کند.
یک مشرتی زمانی که قصد دارد تا محصول شما را خریداری کند، اولین چیزی که توجه وی را جذب می‌کند، ظاهر کالا و نوع چاپ و بسته‌ بندی آن است.

هر چه در این زمینه بتوانید مؤثرتر واقع شوید، به طور قطع شما می‌توانید در عرصه بازاریابی و افزایش فروش خود نیز موفق‌تر باشید. بنابراین به راحتی می‌توان گفت که ظاهر زیبای کالای شما در بازاریابی و فروش شما نقش بسیار پر رنگی را بازی می‌کند.

علاوه بر این مسأله، هرچه اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری را در مورد کالای خود و شرکتی که آن را تولید کرده است بر روی بسته ‌بندی محصول چاپ کنید، با اینکار می‌توانید اطمینان و اعتماد بیشتری را از مشتریان خود برای خرید محصولات مور نظر دریافت کنید. در واقع شما می‌توانید با کمک یک بسته‌بندی مناسب و جذاب در ذهن مشتری خود برای همیشه ماندگار شوید.

به این صورت که اگر مشتری از کیفیت کالای شما کاملاً رضایت داشته باشد با به خاطر سپردن نوع و طراحی بسته‌بندی شما، به طور قطع دوباره نیز به سراغ شما می‌آید. به همین دلیل با فاکتور گرفتن کیفی محصول برای اینکه بتوانید در اولین نگاه مشتری را به محصول خود جذب کنید باید از چاپ و بسته‌بندی خوب و جذابی استفاده کرده باشید.
برای اینکه بتوانید برای محصولات روشنایی خود از بهترین چاپ و با کیفیت‌ترین بسته‌بندی‌های استفاده کنید، بایستی به یک شرکت و برند معتبر مراجعه کنید.

شرکت بسته ‌بندی کیان مهر با استفاده از با کیفیت‌ترین مواد اولیه برای طراحی و تولید بسته‌ بندی‌های خود و همچنین با کمک تجربیات و دانش توسعه‌ دهندگان این محصولات برای به دست آوردن طراحی‌های جذاب توانسته رضایت مشتریان خود را به دست آورد و آنان را به مشتریان دائمی نیز تبدیل کند.

 

واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر