کاربرد چاپ افست در صنعت بسته بندی

کاربرد چاپ افست در صنعت بسته بندی

فناوری چاپ بسته بندی کارتن یک فرآیند ساده و اقتصادی است و شرکت چاپ و بسته بندی اکثریت از آن استقبال می کنند. تقاضای بازار برای کارتن زیاد است، همچنین فرایند چاپ زیادی وجود دارد. فناوری چاپ بسته بندی عمدتا شامل، فرآیند چاپ افست، فرآیند چاپ گراور، فرآیند فلکسوگرافی، تایپوگرافی، چاپ افست، چاپ صفحه، چاپ پد، چاپ کروی و انتقال حرارتی است. رقابت جالبی برای بسته بندی محصول و کاربردهای چاپ افست در بازار وجود دارد.

فهرست مطالب:

(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

هر مارک علاقه مند است بسته بندی خود را به روشی منحصر به فرد و متمایز طراحی کند. تیم بسته بندی، طراحان گرافیک و سازنده بسته بندی جدید و ماهر برای جذب بازار توسط نمایشگاه محصولات حیرت انگیز استخدام شده اند. روند بسته بندی که جامعه را به دلایل اجتماعی هدف قرار می دهد، مدت زیادی پیروز و موفق شده است. به طور خلاصه جعبه های سفارشی تقاضای زیادی دارند. چند مورد ضروری برای طراحی بسته بندی وجود دارد که به این عوامل بستگی دارد. بسته بندی شما باید مشتری را ترغیب به خرید محصول کند. طراحی بسته بندی نمود واقعی شرکت شماست که می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر
نمونه کار چاپ و بسته بندی کیان مهر

بسته بندی پایدار

با گذشت زمان، مردم در مورد مواد بسته بندی کنجکاو می شوند. آن‌ها بیشتر نگران و آگاه هستند که از مارک های بسته بندی چه نوع استفاده می کنند، به عنوان مثال جعبه های راه راه بهترین گزینه بسته بندی هستند. این جعبه ها از الیاف کاغذ ساخته شده و بسیار قابل اشتعال هستند. مصرف کنندگان بسته بندی سبز را انتخاب می کنند و از آن پشتیبانی می کنند.

استفاده از بسته بندی های چند منظوره

برقراری ارتباط واضح و گویا ضروری است، اطلاعات و ایده های مبهم می توانند تلاش های شما برای تقویت فروش را از بین ببرند. اگر به مشتریان خود ویژگی چند منظوره ارائه می دهید، برای جلوگیری از بروز مشکلی، آن را با یک عبارت پررنگ نشان دهید. بسته بندی های قابل بازیافت برتری نسبت به رقبا دارد که مشتریان را برای خرید محصولات از شرکت شما ترغیب می کند.

روند چاپ افست در بسته بندی

قابلیت های چاپ افست به منظور بسته بندی، به طور گسترده در جعبه های چاپی سفارشی اعمال می شود، شامل گروه چند رنگ، وب چند منظوره و نوع دستگاه کاغذ تخت است. اولی سرعت تولید بالایی دارد و برای چاپ کارتن های از قبل چاپ شده با دسته های بزرگ تولید و ساختار محصول نسبتا ثابت مناسب است. پس از چاپ کاغذ رویی، می توان آن را مستقیما روی مقوا راه راه چسباند. سرعت چاپ دومی می تواند به حدود 10،000 برگ در ساعت برسد که برای چاپ دسته های کوچک و جعبه های بسته بندی کارتنی مناسب است.

مشخصات چاپ کاغذ رویی می تواند انعطاف پذیر باشد. دستگاه کاغذ تخت همچنین می تواند به طور مستقیم مقوا راه راه ظریف را چاپ کند و دقت چاپ بیش از آن بالاتر است و کیفیت نسبتاً پایداری دارد. لایه جوهر چاپ افست برای چاپ بیش از حد یا چاپ بیش از حد چاپ روی صفحه و چند رنگ مناسب است.

این دارای وضوح نقطه بالا، لایه چاپ غنی، مرز واضح، رنگ ملایم، چاپ خوب و تولید انبوه است. چاپ راحت و سریع است، صفحه چاپ آسان است، عملیات چاپ آسان است و هزینه چاپ کم است. به طور گسترده ای در چاپ کاغذ کارتن از پیش چاپ شده رنگی استفاده می شود.

چاپ افست و بسته بندی آن چیست؟

چاپ افست یا لیتوگرافی افست نوعی ماشین چاپ است که جوهر را از یک صفحه به یک غلتک لاستیکی (یا پتو) و سپس به لایه های مختلف منتقل می کند. این ماده معمولا برای تولید انبوه، مانند چاپ مقادیر زیادی روزنامه، بروشور، لوازم التحریر، مجله و جعبه استفاده می شود. این یکی از پر کاربردترین گزینه های چاپ برای چاپ های با کیفیت بالا و هزینه کم به غیر از چاپ فلکسوگرافی و چاپ دیجیتال است.

انواع چاپ افست چیست؟

چاپ سنگی افست وب بیشتر در چاپ روزنامه ها و جعبه ها دیده می شود. در این فرآیند، رول های کاغذ به طور مداوم از طریق مطبوعات تغذیه می شوند و می توانند بیش از 5000 ماده چاپی تولید کنند. پس از آن کاغذ برش داده می شود (این قسمت از مطبوعات نیز است) تا ورق های یکسان ایجاد شود. چاپگرهای افست با تغذیه تحت وب می توانند بیش از 3000 مقاله در دقیقه تولید كنند كه در حدود 80000 برگ مشابه در ساعت ترجمه می شود. این گزینه برای سازمان هایی که نیاز به تولید مقادیر زیاد در مدت زمان کمی دارند ایده آل است.

چاپ افست ورق فد

برخلاف وب، لیتوگرافی افست تغذیه شده با ورق، مقادیر کمتری تولید می کند زیرا ورق های کاغذ به صورت جداگانه تغذیه می شوند. هنوز هم در مقایسه با سایر عملیات چاپ موجود، یک گزینه چاپ سریع در نظر گرفته می شود. چاپ با ورق می تواند تا 12000 برگ تا 24000 در ساعت چاپ کند. با گذشت سال ها از مدرنیزاسیون، ورق تغذیه همچنین سرعت خود را بهبود بخشیده است که به آن امکان می دهد عملکردهای مشابه مطبوعات وب را انجام دهد.

بسته بندی  و چاپ

بسته بندی و چاپ افست

چاپ افست برای اولین بار در سال 1903 توسط ایرا واشنگتن روبل اعمال شد. به دنبال او برادران چارلز هریس و آلبرت هریس که یک چاپگر افست برای شرکت چاپ هریس ساختند. این دو اساسی است که باعث پیشرفت قوی این فناوری چاپ می شود.

پس از فراز و نشیب های فراوان، در سال 1950 چاپ افست به محبوب ترین روش چاپ در صنعت چاپ تجاری تبدیل شد. علاوه بر این، پس از بهبودهای زیادی در سربرگ، جوهر و کاغذ، بهینه سازی سرعت چاپ و طول عمر طرح حروف چاپی است. امروزه از این روش چاپ در اکثر صنایع استفاده می شود.

مفهوم چاپ افست در تولید بسته بندی

چاپ افست یک روش چاپی است که در آن تصاویر چسب جوهر را بر روی ورق های لاستیکی فشار می دهند (که به آن‌ها ورق های افست نیز گفته می شود) و سپس آن‌ها را بر روی سطح کاغذ فشار می دهند. این تکنیک وقتی با لیتوگرافی استفاده می شود مانع از چسبیدن آب با جوهر به کاغذ می شود.

این روش چاپ مزایای زیادی دارد بنابراین محبوبیت زیادی در بین تولیدکنندگان دارد. به طور خاص، مزایای برجسته عبارتند از، کیفیت تصویر بالاتر، واضح و تمیزتر است زیرا پد لاستیکی به طور یکنواخت روی سطح اعمال می شود. در بسیاری از سطوح، حتی روی سطوح غیر مسطح (مانند چوب، پارچه، چرم خشن) قابل استفاده است. چاپ ورق به راحتی انجام می شود و مدت زمان چاپ بیشتر است.

مراحل بسته بندی چاپ افست

طراحی و پیش فشار  یکی از مراحل چاپ افست است. اطلاعات باید در مورد طرح، هم در محتوا، هم در فرم و هم در رنگ، متناسب با نیازهای واقعی تجارت یا مشتری ارائه شود. وقتی همه کار تمام شد، فرآیند به مرحله بعدی موسوم به outfilm می رود.

فیلم خروجی

پس از اتمام طراحی، تکنسین چاپ آن را برای چاپ فیلم منتشر می کند. برای نسخه های چاپی همراه با عکس، این فیلم در چهار صفحه نشان دهنده چهار لایه رنگ فیروزه ای، سرخابی ، زرد و سیاه است. سیستم رنگی CMYK سیستم اصلی رنگی است که می تواند با هم ترکیب شود و همه رنگ های دیگر را ایجاد کند. رنگ های لازم ترکیبی از 3 یا 4 رنگ با پارامترهای مختلف برای دستیابی به نتایج مختلف رنگ است. این فرایند چهار خروجی فیلم نامیده می شود. پس از 4 فیلم، تکنسین چاپ هر ورق را در معرض صفحه روی قرار می دهد. به زبان ساده، از هر فیلم روی هر صفحه با دستگاه قرار گرفتن در معرض روی عکس بگیرید. این مرحله سوم در چاپ افست است.

چاپ افست

در حین چاپ افست، تکنسین هر رنگ را یکی یکی چاپ می کند، ترتیب هر رنگ به تجربه تکنسین بستگی دارد. در مرحله اول، تکنسین چاپ یکی از 4 روی را برای نصب روی دسته چاپگر افست انتخاب می کند. در سینی جوهر، تکنسین جوهر سیلیمار را نیز وارد می کند. به عنوان مثال، روی به رنگ فیروزه ای، این تکنسین جوهر C را نیز چاپ می کند و چاپ می کند.

دسته ای که به کاغذ برمی گردند، عنصر چاپ را به رسانه چاپی تبدیل می کنند. وقتی همه کار تمام شد، تکنسین روی را جدا می کند، جوهر قدیمی را تمیز می کند، روی جدید نصب می کند، کاغذ رنگی جدید را چاپ می کند و همان روند را ادامه می دهد. این روند به ترتیب ادامه می یابد تا اینکه، 4 رنگی که روی هم چاپ شده اند، چاپ نهایی را تولید کنند. در طول فرآیند چاپ، تکنسین مجبور است پیش نویس ها را آزمایش کند تا از ثبات رنگ اطمینان حاصل کند. در پردازش چاپ، چاپگر برای اطمینان از کیفیت باید ضایعات کاغذ را کم کند.

فرآیند پس از چاپ افست در بسته بندی

آخرین مرحله برای تکمیل چاپ افست پردازش پس از چاپ است. به طور معمول، پر استفاده ترین فرآیند پردازش پس از چاپ،  لمینیت براق است. به طور خاص، لمینیت مات باعث ایجاد سطح صاف و نرم می شود. لمینیت شیشه ای باعث می شود سطح چاپ کاملا بالا باشد. لمینیت مات فرایند تزئین محصول با استفاده از یک لایه فیلم نازک روی سطح بروشور پس از چاپ است. این به چاپ کمک می کند تا صاف به نظر برسد و به تصویر چشم نواز شود. برای اطمینان از اینکه خطا در روند چاپ افست رخ نمی دهد، تکنسین چاپ باید در هر مرحله دقیق باشد، تا چاپ های با کیفیت ایجاد کند.

چاپ لیتوگرافی
نمونه کار چاپ افست

چاپ فلکسوگرافی در مقابل چاپ افست

به طور کلی، این دو فرایند چاپ از نظر نحوه انتقال رنگ به موجودی چاپ متفاوت هستند. چاپ فلکسوگرافی یک فرآیند چاپ حروف است، به عنوان مثال، مناطق چاپی از یک صفحه چاپ پلیمر الاستیک به سمت بالا بیرون می آیند.

چاپ افست یک فرآیند چاپ مسطح است که در آن مناطقی که باید رنگ شوند از یک صفحه چاپ فلز مسطح خارج می شوند. مقدار جوهر منتقل شده در خطوط در سانتی متر در تمام مراحل چاپ اندازه گیری می شود. با استفاده از چاپ افست نسبت به چاپ فلکسو (18 تا 54 خط / سانتی متر) می توان جوهر بیشتری (حداکثر 100 خط / سانتی متر) را روی ماده چاپ کرد.

هرچه تعداد خطوط بیشتر باشد، هنگام مشاهده از نزدیک تصویر واضح تر می شود. چاپ افست معمولا برای جعبه های ارائه، بروشور، پوستر و نمایشگر استفاده می شود. چاپ فلکسوگرافی معمولا برای بسته بندی حمل و نقل، جعبه های تاشو، جعبه های صفحه نمایش قابل جمع شدن و بسته بندی استفاده می شود.

کیفیت بالا برای هر بسته بندی

با چاپ افست، هر بار انتظار یک تصویر چاپی با کیفیت بالا را دارید. اپراتور چاپگر می تواند جریان جوهر را از طریق چهار صفحه رنگی کنترل کند، این بدان معناست که چاپ های بی مصرف و مشکلات کنتراست کمتر است. در نتیجه، شما بر روی هر قطعه تصاویر بی عیب و نقص دریافت می کنید. 

هزینه کمتر و چرخش سریع

مزایای چاپ افست برای بسته بندی جعبه دارو زیاد است. مراحل اولیه راه اندازی چند مرحله اضافی را در بر می گیرد که به اطمینان از ثبات و سرعت در چاپ سفارشات با حجم بالا کمک می کند. کیفیت تصاویر برای چاپ تصاویر با حجم بالاتر بهتر است و هزینه کلی عاملی برای حجم درخواستی است. به زبان ساده، هرچه تعداد بیشتری قطعه نیاز داشته باشید، هزینه هر قطعه ارزان تر است.

چاپ روی بیشترین سطح یا شکل

پوشش لاستیکی انعطاف پذیر مورد استفاده در چاپ افست به راحتی با سطوح و اشکال مختلف مطابقت دارد. روی ظروف گرد یا بطری های پلاستیکی یا چاپ برچسب ها، روکش ها و لفاف ها را به راحتی چاپ کنید. لیتوگرافی افست همچنین بهترین انتخاب برای چاپ روی مواد مختلف مانند چوب، بوم، پارچه، فلز، پلاستیک و همه درجه کاغذ است.

صفحات چاپی کارآمد باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند

صفحات سفارشی ایجاد شده برای پروژه به راحتی و مقرون به صرفه تولید می شوند. یک فرایند دقیق کامپیوتری تصاویر را به صفحه فلزی منتقل می کند و هرکدام از آن‌ها توانایی یک میلیون برداشت را دارند. رسانه چاپی هرگز باعث افزایش طول عمر هر صفحه از  نمی شود. چاپ افست بهترین انتخاب شما برای سفارشات چاپ با حجم زیاد است که تولید انبوه تصویر باید دارای کیفیت رنگ، انتقال واضح و نتایج درجه حرفه ای باشد. بر اساس تطبیق پذیری، مقرون به صرفه بودن و عملکرد، چاپ افست به راحتی بالاتر از سایر روش های چاپ قرار می گیرد.


واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر